Monday, October 7, 2013

土曜日

先週「せんしゅう」の土曜日「どようび」に 学校「がっこ」へ来「き」ました。

私「わたし」は 経済学「けいざいがく(Economics)」の 教育助手 「きょういくじょしゅ (Teaching Assistant)」です。

2時「じ」から3時まで教えました「おしえました (Taught)」。それから買い物「かいもの」をしました。わーい!



10 comments:

  1. こんにちは、大牛さん。

    買い物をしましたか。写真(しゃしん)のバッグを買いましたか。いいバッグですね!どこで買いましたか。

    TAさとう

    ReplyDelete
    Replies
    1. 今日は、さとうさん。

      いいえ、あのバッグはじゃありません、でもあの店で買い物をしました。Maison Kitsuné です。

      良い一日を!

      大牛

      Delete
  2. けいざいがくのきょういくじょじゅですか?

    That (and your knowledge of kanji) is too impressive! I took principles of economics last fall. Afterward, I decided that I'd learned enough about production functions for the rest of my life.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ありがとう、ビルさん!

      Knowing some kanji because of some knowledge of Chinese is both a blessing and a curse. Great not to have to go through the rote memorization process again (although there are definitely differences in the way Japanese simplified/modified characters) but also terrible because my instinct is to read them in Chinese instead of Japanese (my mind just does a むにゃむにゃ instead haha).

      Have a good weekend!

      Delete
  3. ニューヨークの生活になれましたか?

    わたしはけいざいがくのがくせいです!I also feel I have learned enough about production function. >0<

    ReplyDelete
  4. ニューヨークの生活はおもしろいですね。

    天さんは大学院生ですか。

    ReplyDelete
    Replies
    1. はい、私もコロビア大学の学生ですよ!私はよねんせいです。
      経済学のクラスは難しいですね。大牛さん経済学がとても上手ですか?PHDですか?:)

      Delete
    2. いいえ、経済学が上手じゃありません!:)

      私はコロンビアのシパの二年生です

      天さんは四年生ですね、頑張って!

      Delete
    3. シパの学生ですか!とてもいいですね。
      日本から来ましたか?

      Delete
  5. ええ、ありがとう!でも私はカリフォルニアから来ました ^_^

    ReplyDelete